Local marketing

Steeds meer mensen zoeken op hun mobiele apparaat naar winkels of bedrijven in combinatie met een locatie. Google speelt daarop in door bovenaan de zoekresultaten lokale winkels en bedrijven te tonen. Dat local marketing resultaat oplevert, weten we bij E-Konnect al lang. Maar de meeste ondernemers doen nog weinig met deze vorm van marketing. Daar liggen dus kansen.

Slimme mix

Local marketing is gericht op het bereiken van consumenten die in de buurt van jouw vestiging zijn, van plan zijn om in de buurt te komen, of naar iets in de buurt op zoek zijn. Daarom kun je local marketing tijdens verschillende fases van de customer journey inzetten. Om mensen tijdens die klantreis te bereiken, gebruik je een slimme mix van verschillende kanalen en vormen van marketing. Zoals Google Mijn Bedrijf, waarmee je up-to-date bedrijfsgegevens zichtbaar zijn tussen de organische zoekresultaten van Google, en waarmee je acties of evenementen kunt tonen die relevant zijn voor de zoeker. Ook social media kun je uitstekend inzetten voor local marketing, door lokaal een community op te bouwen die de loyaliteit van klanten zal verhogen.

Succesvol

E-Konnect heeft al vele ondernemers geholpen bij het succesvol toepassen van local marketing. Schakel je ons in, dan inventariseren we wat je huidige activiteiten op het gebied van local marketing zijn, welke (bedrijfs)informatie online al te vinden is, en wat je kunt toevoegen om nog beter zichtbaar en vindbaar te worden voor je (lokale) klanten. Je kunt vervolgens zelf met ons advies aan de slag gaan, of besluiten om ook de uitvoering aan ons over te laten. Zo werken we samen om (lokale) consumenten te bereiken in hun zoekproces.

Scroll naar boven